Detailed Notes on کامپوزیت

Wiki Article

مزیت استفاده از ایمپلنت نسبت به روش بریج عدم استفاده از دو دندان سالم مجاور به عنوان پایه در ایمپلنت گذاری است.

بخاطر چنین مسائلی است که توصیه اکید این است که برای ترمیم و بازسازی دندان ها خود به کلینیک دندانپزشکی مراجعه شود که از دندانپزشکان متخصص و مجرب بهره میبرد.

استفاده از نخ دندان بعد از لمینت کردن دندان هم ضروری است. هر ۶ ماه یک بار برای بررسی سلامت دندان‌ها و وضعیت لمینت های دندان خود به دندانپزشکی مراجعه کنید. انجام این مراقبت‌ها باعث افزایش طول عمر لمینت دندان‌های شما خواهد شد.

مینی ایمپلنت برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته در موارد زیر استفاده می‌شود: • دندان‌های کوچک • دندان های جلویی • دندان های آسیاب کوچک (پره مولر)

ماندگاری لمینت دندان به نوع آن بستگی دارد. لمینت سرامیکی به طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ سال ماندگاری دارد. اما کامپوزیت ونیر طول عمر کوتاه‌تری دارد.

ایمپلنت دندان برای دندان‌های اصلی از دست رفته به کار می رود و شامل یک عملیات تخصصی بسیار حساس است.

در این مرحله نیاز به فرصت جهت رشد و بهبودی استخوان فک برای قرارگیری سرتاج یا پروتز دندان است. وقتی این مراحل به خوبی انجام شوند؛ مرحله آخر مربوط به تثبیت ایمپلنت در جایگاه مربوطه می باشد.

این یعنی که شما برای غذا خوردن و حرف زدن باید بیش از یک ماه تمرین داشته باشید.

فرآیند به این شکل آغاز می‌شود که ابتدا ایمپرشن کوپینگ متصل می‌شود و سپس ماده قالب‌گیری اطراف آن تزریق می‌شود. در آخر، پیچ‌های ایمپرشن باز می‌شوند و قالب همراه با ایمپرشن از روی دندان‌ها خارج می‌شود به‌طوری که این فرآیند تنها یک قسمت از مراحل است و پس از آن قالب‌های اندازه‌گیری‌شده باید به آزمایشگاه دندانپزشکی تحویل داده شوند تا توسط متخصصان برای ساخت ایمپلنت‌های دندانی استفاده شوند.

در این روش، از ایمپرشن کوپینگ‌های باز برای قالب‌گیری استفاده می‌شود تا حرکت قطعات ایمپلنت دندان در زمان برداشت قالب به حداقل برسد و دقت فرآیند افزایش یابد.

بعد از کاشت ایمپلنت دندان بیمار نباید تا یک ماه بعد از عمل جراحی غذا را از طرف ایمپلنت شده میل کند. خوردن مواد غذایی سخت مانند آجیل موجب کاهش طول عمر ایمپلنت خواهد شد.

در روش سنتی و معمولی ایمپلنت پس از اینکه دندانپزشک فیکسچر (پایه) ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می‌دهد، به چند ماه فرصت نیاز است تا استخوان رشد کرده و به ایمپلنت جوش بخورد.

اگر تصمیم here بر این باشد که از اباتمنت پیش ساخته استفاده شود باید موارد زیر ثبت شود:

هزینه بالای ایمپلنت دندان که مربوط به هزینه قطعات آن می باشد.

Report this wiki page